Kundecase
Säffle kommunes nye intranett fokuserer på samarbeid
Säffle kommune trengte et funksjonelt og lettnavigert verktøy for internkommunikasjon. Med det nye, moderne intranettet får du effektivt samarbeid og rask informasjonsspredning. Dessuten er det fint å se på.
I tillegg til de sosiale funksjonene på Säffle kommunes intranett, har også de eksterne kanalene en sentral rolle på intranettet. Det finnes en kobling til kommunens sosiale medier som gjør at Facebook-feeden vises på startsiden. Det er også mulig å legge til Instagram-feeder per forvaltning på ulike sider.
– Vi har lagt ned mye arbeid i sosiale funksjoner, og det ser ut til å bli satt pris på. Jeg har fått svært god mottakelse og positive reaksjoner under demonstrasjonsvisningene, så det ligger mye forventninger i luften, sier Johan Österman, kommunikatør i Säffle kommune.
Enkelt og lett tilgjengelig med ikoner
Säffle kommune har valgt å lage en spesialløsning i sidestrukturen på intranettet, i layouten på de såkalte gjennomgangssidene. De inneholder automatiske lister av innhold som ligger lenger ned i strukturen, for at brukerne lett skal finne det de leter etter.
Lanserer det nye intranettet internt med film
Kommunedirektør Ingemar Rosén og personalsjef Annette Sörensen i kommunen innser betydningen av å få med alle ansatte og ledere i bruken av det nye intranettet. Derfor har kommunen laget en film til lanseringen som har spredt seg i organisasjonen.
Ingemar og Annette snakker blant annet om intranettet som et effektivt og godt verktøy for å utvikle arbeidet innenfor respektive virksomhet, men også at det nå også er lettere å utvikle arbeidet mellom forvaltningene. Intranettet har også stor betydning for utviklingen av Säffle kommune som organisasjon, mener Ingemar.
Tagger
Dele