Blogg
La kunstig intelligens støtte medarbeideropplevelsen
Kunstig intelligens (AI) er nå sentralt i mange virksomheter. Et av målene? Å revolusjonere den digitale medarbeideropplevelsen. Ved å implementere kunstig intelligens kan bedrifter ikke bare forbedre effektiviteten, men også skape dypere og mer personaliserte interaksjoner som øker både engasjementet og trivselen på arbeidsplassen.
En god medarbeideropplevelse bidrar til kundeopplevelsen
Alle er overbevist om at de må jobbe med AI, men mange er usikre på hvordan og hvor de skal bruke det i digitaliseringsprosessen. Den store utfordringen for mange virksomheter er å finne ut hvordan AI-teknologi kan forvandle vanlige arbeidsprosesser til digitale opplevelser som både forenkler og effektiviserer. Som med alle investeringer må vi knytte den til en prosess vi ønsker å forenkle eller forbedre.
Jeg har nylig kommet over noen gode kundeeksempler der AI (gjennom rek.ai og OpenAI) har blitt lagt til medarbeideropplevelsen i Sitevision for å forbedre kundeopplevelsen.
Eksempel 1: Medlemsrekruttering
En stor medlemsorganisasjon har trent opp en AI-modell på sitt manifest og tilbud, slik at de ansatte kan bruke den som et verktøy i arbeidet med å rekruttere nye medlemmer. Gjennom en AI-chat kan de ansatte raskt og enkelt holde seg oppdatert om ulike temaer og også motta tilpassede svar basert på tone og målgruppe.
Eksempel 2: Kundeservice
En butikkjede bruker kunstig intelligens til å gi bedre og raskere kundeservice ved å øke relevansen av de ansattes søkeopplevelse. Den kunstige intelligensen tar hensyn til hvem som gjør søket, og hvor på intranettet søket gjøres fra. Hvis det er en butikkansatt som gjør søket, er det høyst sannsynlig at vedkommende sitter i et kundemøte. Hvis søket kommer fra en produktside i stedet for en HR-side, er det mer sannsynlig at personen er i et kundemøte og leter etter ytterligere produktinformasjon.
Eksempel 3: Styrking av merkevare og kampanjer
Et selskap som jobber mye med reklame og kampanjer, har implementert en egen prompter i Sitevision der alle ansatte kan få hjelp med å få generert innlegg som skal spres i sosiale medier. Den ansatte kan velge hvilken plattform innlegget skal publiseres på, tone of voice, om det skal inneholde emojis, hashtags og hvor langt innlegget skal være.
Bare fordeler
Alle de tre eksemplene har klare koblinger til forretningsprosesser og forretning. Ved å forenkle arbeidet for de ansatte skaper de også flere insentiver for engasjement og trivsel, noe som igjen bidrar til en bedre kundeopplevelse.
Tagger
Dele
CMS
for intranett
Øk engasjementet og styrk kulturen på arbeidsplassen med et sosialt intranett.
CMS
for nettsteder
Skap engasjerende nettsteder med fokus på den digitale opplevelsen fra start til mål.